Latest Picture

Latest Picture

Shouts | All >>

Updating...

Shout

This is the first messsage in a new thread.

Rerun 1523

Written by Harpo Hash.

2015-02-03 17:29:00

5 gode grunde til at løbe i en klub

1. Du får bedre resultater

Træningskulturen og disciplinen er ofte større i en hashklub, end hvis du bare løber alene. Har du en dårlig dag, bliver du i klubben lettere trukket med hele vejen rundt på ruten i stedet for at skyde den lette genvej hjem. Med mindre du shortcutter altså. Og så vil det strukturerede træningsforløb, som man oplever i en hashklub, gøre, at effekten af træningen vil vise sig langt mere effektiv, og dermed vil målene om f.eks. vægttab, øgning af kroppens stofskifte, kondition eller velvære, kunne indfries hurtigere.

2. Du finder den rette løbemakker

De fleste klubber har forskellige hold, der løber i forskellige tempi og distancer afhængigt af deltagernes niveauer, træningslyst, alder og køn. Tjek. Løbere er vidt forskellige i deres fysisk formåen og downdownhastighed, så der er helt sikkert en træningsmakker til dig, uanset om du vægter høj puls og hurtige tider eller smukke naturoplevelser højest. Korrekt, jeg taler af erfaring! Desuden kan kvinder være udsat for forøget skadesrisiko ved at drikke i mandegrupper. Det skyldes at mænd fra naturens side er forsynet med en større mave og er mere solidt bygget end kvinder. Dermed vil kvinder ved den samme hastighed blive udsat for en relativ hårdere belastning end mænd, hvilket kan føre til overbelastningsskader i knæ og underben.

3. De andre forpligter!

I de lange mørke vintermåneder eller på en regnvåd forårsdag kan det være nødvendigt at grave dybt i de gode argumenter for at komme i løbeskoene og af sted. Når du ved, at dine gode fellow hashers står og venter på dig, er det nemmere at få hevet sig selv op af sofaen. Nemlig ja.

4. Du opnår større træningseffekt ved at "lide" sammen med andre

Mange løbeklubber har i perioder træningsdage, hvor der drikkes intervaltræning eller fartlege. Her gælder det om i små intervaller af nogle minutters varighed at drikke en øl med høj puls og i høj fart. Når den aftalte distance eller tidsrum er tilbagelagt, sænkes tempoet således, at kroppen slapper af og genfinder kræfter til at foretage nogle flere intervaller. Effekten af denne type træning er, at kroppens udholdenhed (evnen til indtagelse af mange øl) forbedres. Denne træningstype er oftest meget hård.

5. Du bliver mere inspireret, motiveret og erfaren

I løbeklubberne er der både nybegyndere og erfarne løbere. I en gruppe hvor mange har gennemført et hashløb, vil det ofte være nemmere for mere uerfarne løbere at kunne gøre samme bedrift. Dels kan man trække på de erfarne hasheres gode erfaringer, og oftest nedbrydes de mentale barrierer lettere, når man kan se, at mange før en selv er lykkedes med projektet.

Med andre ord: Hvad venter du på?

(sakset fra motiondanmark.dk, og kun lettere redigeret!)

Nå men der var jo egentlig også et løb...

Date 31. januar 2015
Venue Ã?rslev Markvej, A->B løb
Hares Bloody Rainman og Porngangster

Det var eliten, som var mødt frem. Faktisk var der alt for få, som fik fornøjelsen af dette fine løb i dejligt solskinsvejr. Hares trak os rundt i sne og mudder, på græsmarker, majsmarker med majs, majsmarker uden majs og pløjemarker. Over åer og broer, forbi små og store søer, på vej og sti, ja selv en motorvej havde de fundet. Løbet var officielt MedocMarathon træningsløb med rødvin til prehash, til begge DS og til afterhash, hvor dagens fødselar trakterede med pizzaer. Se selv ruten og billeder på Past runs!!

Massive, Bear, Hitman, Sweaty, Streaky og Harpo siger tak for turen

There are 3 replies to this message